Koop en levering van een woning

De aankoop van een woning is een complex proces, zeker als het de eerste keer is. Op basis van uw persoonlijke wensen zult u een keuze maken voor nieuwbouw of bestaande bouw, wel of geen tuin, eventuele verbouwing, enzovoort.

Aan de koop van een woning zijn ook de nodige juridische aspecten verbonden. U gaat bij het tekenen van de koopovereenkomst verplichtingen aan die verstrekkende gevolgen hebben. Wat zijn uw rechten en plichten? Wie draagt welke risico’s? Hoe wordt de financiering geregeld?

Heeft u vragen? Laat u dan informeren over de rechten en plichten bij koop, liefst nog vóór het ondertekenen van de koopovereenkomst. Desgewenst kan ook de notaris de koopovereenkomst voor u opmaken of beoordelen.

Voordat u bij de notaris aan tafel zit voor de juridische levering, heeft de notaris al veel werk voor u verricht. De notaris onderzoekt bijvoorbeeld of verkoper bevoegd is om dit object te leveren. Ook onderzoekt hij of er eventuele bezwaren zijn die de levering in de weg staan. De notaris zorgt voor inschrijving in het kadaster. Pas als registratie bij het kadaster is voltooid zorgt hij voor de financiële afhandeling zoals het uitbetalen van de koopsom aan de verkoper en het aflossen van bestaande hypotheek/hypotheken.

Omdat de werkzaamheden afhangen van de soort woning u koopt (eengezinswoning; appartement; nieuwbouw; opknapper) hebben wij in onze offerte zoveel mogelijk variabelen opgenomen die zich bij koop en levering van woningen voor kunnen doen. Zo weet u vooraf met wat voor kosten u rekening dient te houden.

Vraag hier uw offerte aan of maak een afspraak met Roes en De Vries Notariaat voor informatie en persoonlijk advies.

  • Een toegankelijke notaris
  • Een eerlijk advies
  • Deskundig en ervaren